Proč je psaní důležitou činností politika
Za důležitou součást své práce pokládám vedle psaní článků také vydávání knih. Protože v mediálním prostoru působím již od osmdesátých let 20. století a vydal jsem zatím 25 knižních publikací (několik dalších mám připravených), je složité tuto činnost shrnout do nějakého úvodu. Tím spíše, že se snažím pokrývat celý prostor společenských věd, filosofii, historii, ekonomii, sociologii, estetiku atd. Vedle analytických studií a materiálových souhrnů jsem napsal i práce se syntetickým záběrem. Myslím si, že není na škodu, když má politik za sebou zázemí odborné práce.
Česká politika trpí nadvládou těch, kteří se stávají osobnostmi až s přidělenou funkcí. Je dobré si připomínat zakladatele našeho novodobého státu Masaryka a Beneše, kteří byli uznávanými kapacitami ve svých oborech dávno před tím, než se stali politickými předáky. Beneš se domníval, že politika musí mít v moderní době vědecký základ. Ostatně není to myšlenka, která by byla na evropské půdě tak ojedinělá.
"Rozum musí být pravidlem a vůdčím principem státu". Kdože to napsal? Richelieu ve své Závěti. Doby se mění, ale některé principy trvají. Dvacáté století, které zažilo invazi technických a byrokratických struktur do přirozeného života lidí, dospělo k tomu, že se musí připojit ještě spravedlnost a respekt k lidské důstojnosti. Český stát je roku 2014 na tom špatně jak s rozumem, tak se spravedlností, tak i s respektem k lidské důstojnosti.
Ve svém díle o Komenském jsem se vyznal z přesvědčení, že se člověk nikdy nesmí vzdát své naděje. Knize jsem předřadil Aischylovu myšlenku: "Po přísných cestách chodí s námi milost, jež sedí u kormidla života". Přes všechny zákruty osudu si to myslím dodnes.
Váš Miloslav Ransdorf
15.03.2014 - 19:15
Můžete nějak podložit vaše následující tvrzení? „Kulturně bylo v době 60. let Československo nejsvobodnější zemí světa" Děkuji.
15.03.2014 - 19:11
Jak se díváte na sjednocení legislativy ČR a EU v oblasti exekucí ?
15.03.2014 - 19:08
Dobrý den,
dnes jsem se zájmem sledoval Váš výstup v HP na ČT24. Docela mě zarazilo, že jako člen KSČM jste proti zdanění (znárodnění) vkladů. Nečekal jsem to. Co říkáte na postoj Eurogrupy, která toto protlačila? Kde jsou hranice levicovosti? S tím úzce souvisí míra integrace Evropy. Dnešní politická (parlamentní strany) situace vypadá tak, že všichni chtějí integraci dále prohlubovat, krom snad části ODS a Vás (?). Jak vypadá názorové rozpoležení uvnitř KSČM k EU? Lidé kolem Grospiče EU nechtějí jen kvůli samotnému trhu (který je tak těžce regulován) nebo chtějí vyšší míru přerozdělování = vyšší míru integrace = vyšší míru socialismu?Dobrý den,
dnes jsem se zájmem sledoval Váš výstup v HP na ČT24. Docela mě zarazilo, že jako člen KSČM jste proti zdanění (znárodnění) vkladů. Nečekal jsem to. Co říkáte na postoj Eurogrupy, která toto protlačila? Kde jsou hranice levicovosti? S tím úzce souvisí míra integrace Evropy. Dnešní politická (parlamentní strany) situace vypadá tak, že všichni chtějí integraci dále prohlubovat, krom snad části ODS a Vás (?). Jak vypadá názorové rozpoležení uvnitř KSČM k EU? Lidé kolem Grospiče EU nechtějí jen kvůli samotnému trhu (který je tak těžce regulován) nebo chtějí vyšší míru přerozdělování = vyšší míru integrace = vyšší míru socialismu?
15.03.2014 - 01:51
Postoj ČR k Ukrajině ale naši politickou scénu rozděluje. Na jakou ,,stranu? se stavíte vy? Zastavit či nezastavit obchodní vztahy s Ruskem?
11.03.2014 - 14:35
Jsem komunista, a i když to někoho může popouzet, mám nezpochybnitelné právo psát o Masarykovi. Byl jsem jeden z prvních, kteří o něm před převratem psali kladně. Bytostně se mne dotýká, když se o Masarykovi a Benešovi vyjadřují osoby, které se velkohubě nazývají historiky nebo žurnalisty, ale ve skutečnosti jsou pouhými skribenty neboli pisálky. Třeba taková Sidonie Dědinová, která byla schopná nazvat devátý květen 1945 bolševicko-benešovským pučem. Do stejné kategorie patří i novinář Tomáš Krystlík (autor dvoudílného spisu Zamlčené dějiny, Beta Books, Praha 2008, 2010), který naše dějiny vidí podobně jako sudeťáci. Ztotožňuje se s názorem, že i když Češi přiznají své viny, i když uznají to, že mají kostlivce ve skříni, stejně jim zůstává černý Petr kulturní méněcennosti. Není nikterak původní, takový Theodor Mommsen soudil, že není-li česká palice schopna logicky myslet, je schopna alespoň přijímat rány.